Rap 1995 tot 2003 (leuk)

Alle artiesten van afgelopen 15 jaar. Wie is er over die periode nou echt goed? Underground artiesten die niemand kent maar qua teksten zó goed zijn? Tell everybody!
MCPaci
Unsigned Hype
Berichten: 30
Lid geworden op: 25-12-2010 14:57

Rap 1995 tot 2003 (leuk)

Bericht door MCPaci » 28-12-2010 16:05

Nou ben ik bijna 16 jaar in 17 Januari, en volg muziek sinds the Marshall Mathers LP tevens ook meteen fan geworden van Eminem, maar als dar the rap game kijk is het na 2003 echt niks meer in de Hip Hop wereld. Je had nog wel The Game enz die nieuw waren maar over de gehele genre was het dood. Vooral 2006,2007,2008 waren de verschrikkelijkste jaren. Dat Eminem al tijden geen album dropte toen was al erg genoeg.

Maar het voelt alsof het nooit meer hetzelfde wordt en toch best wel jammer. Ik wou dat ik de jaren 90 echt goed mee had kunnen maken dat scheen de beste jaren te zijn. Rap is nu te commercieel op tv en radio. Vroeger had je rappers die gemotiveerd waren en true tellers waren, ze hadden de passie en de talent om te rappen, nu zie je mensen die daar nummer maken die sorry met alle respect het niet te verdienen om daar te staan. Nu is het meer van vlug vlug een liedje maken en onzin nummer maken en dan snel ff cash verdienen daar worden (wij) jeugd niet ik vaak over gehersenspoeld en denken dat het leven alleen maar feest is.

Ik vind het jammer, toen ik klein was dat ik luisterde begreep ik de boodschappen niet zo goed in jaren 2000. Ik luisterde Dr Dre, Eminem, Ice Cube voornamelijk omdat ik ze dope vond en de uitstraling hun flows hun raps. Nu ik bijna 16 ben begrijp ik het veel beter. Maar ook spijtig dat ik van 1990 tot 2000 niet kon meemaken.

Ik weet niet hoe jullie erover denken maar als ik een tijdmachine had zou qua muziek terug in de tijd gaan. Wie weet wat de toekomst te bieden heeft. Er zijn ook rappers nieuwe en goeie die steeds meer opkrabbelen en zijn ook getalenteerd hopelijk gaat dat nog wat worden. Underground schijn je ook goeie rappers te hebben deze tijden maar ik weet niet precies waar en hoe ik ze kan bijhouden.

D-Tagz
Site Admin
Berichten: 1813
Lid geworden op: 08-06-2010 09:07

Bericht door D-Tagz » 28-12-2010 17:40

Als ik een tijdmachine had, had ik niet terug in de tijd gegaan... Maar dat heeft weinig met muziek te maken :P

Als ik een tijdmachine had, zou ik, als ik WEL terug in de tijd zou gaan, de lyrics van Em meenemen, en ze droppen voordat hij het deed :P:P

Maar goed, on topic:

Ik zie dat rap in zoverre is veranderd, het gaat nu om halfnaakte hoeren, stapels geld en diamanten, grote glimmende velgen en het grootste huis. Ik hou daar zelf ook niet van... Ik ben gek op halfnaakte vrouwen, shit welke man niet? Maar als ik ze in een rapclip tegenkom, zet ik de clip uit. Als hiphophead steekt dat me in mn hiphophart. De essentie van hiphop qua muziek ligt in samplen, harde drums, diepe kicks, scratches, en rhymes over het leven, over the struggle... Ik praat nu over artiesten als Guru, KRS-One etcetera. Die oldschool EMCEES.

Aan de andere kant had je later de westcoast gasten (NWA, Pac, Warren G, Snoop Dogg etc) zo rond 95. Die Death Row periode. Dat trok me ook wel. Het was rebels. Het was dingen als "Fuck Tha Police". Rebelse tieners (waaronder ik :P) werden daardoor aangetrokken.

En je had alles daar tussenin met invloeden van beiden: Bone Thugs -N- Harmony bijvoorbeeld...

Deze gasten waren origineel, en uniek

Anno 2010 heb je alleen maar gasten die meeliften op het succes van de voorgaanden. Je hebt Lil Wayne die doorlift op het succes van Snoop bij Cash Money, je hebt Wiz Khalifa die probeert Wiz Bone te worden, je hebt Nicki Minaj die de next Lil Kim wil zijn, noem maar op.

Hiphop is een evolutie ondergaan, en we zullen het maar moeten slikken. Maar ik ben er niet gelukkig mee...
D-Tagz schreef:Want als een grap niet grappig is, hoe kan een grap dan een grap zijn?
Slim-Shady.nl's Johan Cruijff, maar da's logisch. *slurp*

BBPin: 26C94EBB

✯✯✯

MCPaci
Unsigned Hype
Berichten: 30
Lid geworden op: 25-12-2010 14:57

Bericht door MCPaci » 02-01-2011 23:13

D-Tagz schreef:Als ik een tijdmachine had, had ik niet terug in de tijd gegaan... Maar dat heeft weinig met muziek te maken :P

Als ik een tijdmachine had, zou ik, als ik WEL terug in de tijd zou gaan, de lyrics van Em meenemen, en ze droppen voordat hij het deed :P:P

Maar goed, on topic:

Ik zie dat rap in zoverre is veranderd, het gaat nu om halfnaakte hoeren, stapels geld en diamanten, grote glimmende velgen en het grootste huis. Ik hou daar zelf ook niet van... Ik ben gek op halfnaakte vrouwen, shit welke man niet? Maar als ik ze in een rapclip tegenkom, zet ik de clip uit. Als hiphophead steekt dat me in mn hiphophart. De essentie van hiphop qua muziek ligt in samplen, harde drums, diepe kicks, scratches, en rhymes over het leven, over the struggle... Ik praat nu over artiesten als Guru, KRS-One etcetera. Die oldschool EMCEES.

Aan de andere kant had je later de westcoast gasten (NWA, Pac, Warren G, Snoop Dogg etc) zo rond 95. Die Death Row periode. Dat trok me ook wel. Het was rebels. Het was dingen als "Fuck Tha Police". Rebelse tieners (waaronder ik :P) werden daardoor aangetrokken.

En je had alles daar tussenin met invloeden van beiden: Bone Thugs -N- Harmony bijvoorbeeld...

Deze gasten waren origineel, en uniek

Anno 2010 heb je alleen maar gasten die meeliften op het succes van de voorgaanden. Je hebt Lil Wayne die doorlift op het succes van Snoop bij Cash Money, je hebt Wiz Khalifa die probeert Wiz Bone te worden, je hebt Nicki Minaj die de next Lil Kim wil zijn, noem maar op.

Hiphop is een evolutie ondergaan, en we zullen het maar moeten slikken. Maar ik ben er niet gelukkig mee...
Inderdaad geef mij maar ook die old time music terug. Wel jammer dat dit waarschijnlijk nooit meer terug zal komen in de Hip Hop scene.

Rubert
Role Model
Berichten: 529
Lid geworden op: 16-12-2010 21:04

Bericht door Rubert » 23-04-2011 19:48

Ik luister meestal best veel nummers uit die tijd niet uit deze tijd maar ik vind niet dat hiphop naar beneden is gegaan artiesten zijn anders andere nummers

D-Tagz
Site Admin
Berichten: 1813
Lid geworden op: 08-06-2010 09:07

Bericht door D-Tagz » 25-04-2011 04:01

Wou je beweren dat hiphop niet een negatieve evolutie mee heeft meegemaakt dan?

Het is van the struggle naar rebelliousness naar halfnaakte hoeren en diamanten gegaan.

Rebelliousness komt voort uit the struggle, die snap ik nog... Maar wie wil horen dat iemands diamanten zo groot zijn dat hij niet kan zien hoe laat het is? Que?
D-Tagz schreef:Want als een grap niet grappig is, hoe kan een grap dan een grap zijn?
Slim-Shady.nl's Johan Cruijff, maar da's logisch. *slurp*

BBPin: 26C94EBB

✯✯✯

Rubert
Role Model
Berichten: 529
Lid geworden op: 16-12-2010 21:04

Bericht door Rubert » 25-04-2011 09:35

Niet positief maar ook nie negatief

D-Tagz
Site Admin
Berichten: 1813
Lid geworden op: 08-06-2010 09:07

Bericht door D-Tagz » 25-04-2011 15:04

Ok, da's jouw mening.

Ik denk dat dat het verschil is tussen de Lil Wayne jeugd of de KRS-One generatie :P
D-Tagz schreef:Want als een grap niet grappig is, hoe kan een grap dan een grap zijn?
Slim-Shady.nl's Johan Cruijff, maar da's logisch. *slurp*

BBPin: 26C94EBB

✯✯✯

D-Tagz
Site Admin
Berichten: 1813
Lid geworden op: 08-06-2010 09:07

Bericht door D-Tagz » 03-05-2011 02:41

Rupert, ik begin een beetje klaar te zijn met dat gekanker van jou. Je bent niet stoer als je die taal uitkraamt hoor. Het maakt je gewoon een hersenloos pubertje.
D-Tagz schreef:Want als een grap niet grappig is, hoe kan een grap dan een grap zijn?
Slim-Shady.nl's Johan Cruijff, maar da's logisch. *slurp*

BBPin: 26C94EBB

✯✯✯

Rubert
Role Model
Berichten: 529
Lid geworden op: 16-12-2010 21:04

Bericht door Rubert » 03-05-2011 09:54

Is gwoon automatisme en ik hoor alleen jou der over zeiken

Rubert
Role Model
Berichten: 529
Lid geworden op: 16-12-2010 21:04

Bericht door Rubert » 03-05-2011 11:49

Hoe weet jij dat ik een puber ben?

Plaats reactie