VOTEN eXcept VS burny 0-0

Heb je goede lyrische skills? Organiseer battles met forumgenoten! Gewoon een 1 on 1 battle, 8 mile style. Maar dan via het toetsenbord!
Jesse
Unsigned Hype
Berichten: 46
Lid geworden op: 05-03-2011 16:29

Bericht door Jesse » 08-01-2012 14:01

Sinds wanneer moet je verplicht ontleden en stelt Burny de regels op ?

Zeker geen slechte battle, jullie zijn wel aan elkaar gewaagd, al vond ik eXcept net iets beter komen. Mijn stem gaat dus naar eXcept.

SlimShadyNL
Site Admin
Berichten: 1546
Lid geworden op: 13-05-2010 12:39

Bericht door SlimShadyNL » 08-01-2012 15:42

Bij 8 mile heeft het publiek ook niet alles ontleed :lol:

Burny
Warrior
Berichten: 376
Lid geworden op: 22-08-2011 13:32

Bericht door Burny » 08-01-2012 19:00

dit is 8 mile niet, stop alles te vergelijken met eminem.

Ten eerste dit doen we niet voor eer of respect, 8 mile wel dus.
we willen geen skills showen we willen beter worden, we hoeven geen ghetto uit dus hoeven we ook niet door te breken. toch willen we graag groeien en daar is die feed voor. op alle andere hiphop forums wordt alles ontleed: battles,lyrics,mp3's. maar hier mist de helft het inzicht om een simpele 16 te ontleden?
als jullie even wachten pak ik een lijsjte voor feed.

Burny
Warrior
Berichten: 376
Lid geworden op: 22-08-2011 13:32

Bericht door Burny » 08-01-2012 19:04

Punches:
Wordplay:
Nameplay:
Multies:

heb er een paar af moeten halen ivm dingen die wij niet doen en het is geen audio.

Parasja
Unsigned Hype
Berichten: 88
Lid geworden op: 10-11-2011 19:30

Bericht door Parasja » 15-01-2012 20:23

Except

Me lettergrepen uit de lucht gegrepen, jij hebt dit nog niet begrepen
onbegrepen ? niet vergeten ! jij moest maar is beter weten
als rappers voedsel waren bleef ik dagenlang eten
rappers zoals jou te vergeten ben ik maandenlang bezig


Feed: ‘Me’ klinkt niet lekker, en is niet correct Nederlands. Moet dus 'mijn' zijn. 'Als rappers voedsel waren bleef ik dagenlang eten' Nice! Laatste line snap ik niet helemaal. Dan lijkt het alsof je jezelf dist. Je zegt namelijk dat het je veel tijd (maandenlang) kost om rappers zoals 'jou' te vergeten..maar bedoel je niet het omgekeerde? Anders graag uitleg..line loopt ook niet lekker: haal 'te' weg en zet 'dan' na 'vergeten'

en je blijft teksten schrijven, om je van de rest te onderscheiden
maar was je beter dan de rest, zat je niet op een forum je skills te verspreiden
ben de rookie op het forum, daardoor heb je nog niet gewonnen
om mij te verslaan, moet je komen met 1000 granaten en bommen


Feed: 'En je blijft' t/m 'skills te verspreiden'. Redelijke line. 'Ben de rookie' t/m 'granaten en bommen`. Okee, maar ik zou hem anders verwoordden omdat de uitdrukking (duizend bommen en granaten) anders is. Bijvoorbeeld zo: ‘Ben de hotte/rokende rapper op het forum, misschien moet je het rappen maar laten, om mij te verslaan moet je komen met 1000 bommen en granaten.’

ik kwam onverwachts vandaar dat ik nu harder kwam
je staat na 10minuten nog steeds versteld in je hersenpan
je noemt jezelf burny, ik verbrand je ziel en maak je invalide als lucille
je bent een debiel, maak van jou een fosiel, genaamd burny de reptiel


Feed: Incorrect gebruik van tijdsaanduiding. Je zegt: Ik kwam onverwachts, vandaar dat ik nu harder kwam. Maar de laatste ‘kwam’ moet ‘kom’ zijn, omdat je het over de tegenwoordige tijd hebt. Als je dat niet wilt omdat ‘hersenpan’ daar dan niet meer op rijmt moet je het woordje ‘nu’ vervangen door ‘toen’ of je moet een nieuwe line uitzetten.

Line twee is ook niet helemaal juist. Je kan niet versteld staan in je hersenpan, simpelweg omdat je niet kan staan in je hersenpan. Doe het bijvoorbeeld zo: ‘Hij is na vijf minuten al versteld, ja je hersenpan.’ Misschien nog beter om zo te doen: ‘Ik bak je hersens warm met je hersenpan.’ Het tweede voorbeeld is beter, omdat je jezelf eerder in de rap al een hotte/rokende rapper noemt. In plaats van ‘je hersenpan’ kan je misschien ook ‘mijn hersenpan’ gebruiken. Maar dat moet je maar even bekijken.

Is Lucille een algemeend bekend begrip? Ik ken hem niet :P Dus ik zou het uitleggen of andere woord voor plaatsen. Bijvoorbeeld zo: ‘Je noemt jezelf burny, ik verbrand je ziel, ik maak je invalide, ja niet meer mobiel!’

Laatste line is okee.




Je valt om, je loopt krom, je valt dood en valt neer
je bent verroest, en verrek ! je vergaat en verteert
ik verpletter je, en je versteent, ik gooi je in het water je verzuipt meteen
ik geef je punch-knee-head line, ik geef combo's aan gay's !


Feed: Eerste twee lines vind ik bagger. Daar is niet echt over nagedacht lijkt het, puur adrenaline. Daarnaast kan het ook beter verwoord worden: ‘Je valt om, je loopt krom, je valt dood neer.’ Ook weet je als lezer de oorzaak niet waardoor ‘je’ omvalt. Komt in mijn ogen niet sterk over. Derde line is iets beter, maar vind hem nog steeds niet heel goed.
Vierde line zit een woord gebruik in die ik heel dope vind: ‘Punch-knee-head’ line. Maar weer zou ik deze anders verwoordden: ‘Ik geef je een knee-head- punch, voer gay’s combo’s als brunch.’

Burny

Ga weg met jouw kerosine, want ik spit vuur
Wel zonder stem, pak hem toch met vlammen dit uur
Exceptie, buitengesloten hier door de stad uit die shit buurt
Als jouw hit een film is, is er niemand die dit huurt


Feed: Dope eerste twee Lines. Zou in plaats van ‘hem’ ‘je’ gebruiken. Komt sterker over. Derde line vind ik mager, waarom is hij door de stad buitengesloten? Exceptie staat hier niet op z’n plaats. Bijvoorbeeld zo: ‘Jij bent het buitenbeentje, buitengesloten door de stad, als jou hit een fles drank is, dan wordt niemand meer zat.’

Je crib, woon je in breda of toch de koepelgevangenis?
Xceptie die gevangen is? stuur je chick dat je haar mist, niet deze dis
Twaalf jaar geleden, bij de geboorte van deze sjaakse sloeber
Pakte de dokter mis, geen domme gis, maar vergist met de baarmoeder


Feed: Bouw een bruggetje met de vorige alinea door het woordje ‘En’. Vind de eerste twee lines mager. De ‘chick’ komt nu opeens helemaal uit het niets vallen, klinkt niet zo nice.
Laatste twee lines zijn beter..maar nog steeds is het wat vaag. Wat pakte de dokter dan mis?


Ik zei toch weg met je kerosine rap? stijgt hier tot 150 graden
Ik verschroei al je heroïne gast, dit is waar amerikanen op jagen
Hete raps en heroïne, ik had het over producers, niet soldaten!
Als de slag bij liede, vertrek zonder verlies US-like de jobklaren


Feed:

‘Ik zei toch’ t/m ‘amerikanen op jagen’ behoeft wel enige uitleg. Moet duidelijk zijn ook zonder uitleg onderaan, voor de luisteraar. Vind deze lines wel dope, alleen anders formuleren: ‘Weg met je keronise, het stijgt hier tot 150 graden. Je heroïne is als rap en ik verschroei het rap, jouw visie van de Amerikaanse droom is een grap.’
Derde line is cool. Alleen anders formuleren: ‘Hete raps en heroïne, producers, geen dope soldaten.’
Vierde line is heel bagger geformuleerd. ‘Liede’ moet met hoofdletter. Overigens, als je teruggaat in de geschiedenis hebben de Amerikanen de oorlog in Vietnam wel degelijk verloren, alleen brachten ze dat niet zo. Ik zou de vierde line helemaal anders formuleren, bijvoorbeeld zo: ‘Ik versla je in de slag van Liede, niemand van de lieden wil hier meer met je praten.’

Noem me profeet, ken de uitslag als een horoscoop
Iedereen weet. dat nederlanders kiezen voor goedkoop
Liep naar de wapendkelder om dit gevecht in mijn voordeel aan te gaan
Draaide me om, liep weg het is niet nodig om hier met een uzi te staan


Feed: Eerste line klopt niet helemaal. Horoscoop heeft een nogal onbetrouwbaar imago. Soms komt het wel uit, en soms niet. Ik zou ‘als’ vervangen door ‘beter dan’. Dan kom je sterker over. Tweede line slaat nergens op. Out of the blue. Maak hem bijvoorbeeld zo: ‘Zelfs voorspellingen van waarzeggers gaan voor mij op de loop.’ Derde line zou ik niet doen, dan stel je je niet sterk op. Je hebt immers wapens nodig om het gevecht in je voordeel aan te gaan. En ik zou teruggaan op je ‘vuur’, bijvoorbeeld zo: ‘Heb geen wapens nodig om dit gevecht te winnen want ik spit vuur, voel je mijn hitte, dan slaat de klok je laatste uur.’
Soon as my flow starts, I compose art, like the ghost of Mozart; Stay away frome me cause I am dancing to quite a different drumbeat- Eminem, Relapse.

Burny
Warrior
Berichten: 376
Lid geworden op: 22-08-2011 13:32

Bericht door Burny » 15-01-2012 20:34

thx voor de feed!
je hebt idd gelijk, als je het zo terugkijkt. sommige dingen zijn beetje random
naar wie gaat je vote? :P

D-Tagz
Site Admin
Berichten: 1813
Lid geworden op: 08-06-2010 09:07

Bericht door D-Tagz » 15-01-2012 23:43

@Parasja:

Lucille is een verwijzing naar Lucille Werner, presentatrice van Lingo, zij heeft een lichamelijke handicap.
D-Tagz schreef:Want als een grap niet grappig is, hoe kan een grap dan een grap zijn?
Slim-Shady.nl's Johan Cruijff, maar da's logisch. *slurp*

BBPin: 26C94EBB

✯✯✯

Parasja
Unsigned Hype
Berichten: 88
Lid geworden op: 10-11-2011 19:30

Bericht door Parasja » 16-01-2012 12:04

@ D-Tagz: Aight, thanks. Ik had het al even gegoogled inderdaad, kwam op haar uit (:

@ Burny: Jullie gaan redelijk gelijk op, vind jou net iets sterker. Mijn vote gaat naar jou.
Soon as my flow starts, I compose art, like the ghost of Mozart; Stay away frome me cause I am dancing to quite a different drumbeat- Eminem, Relapse.

Burny
Warrior
Berichten: 376
Lid geworden op: 22-08-2011 13:32

Bericht door Burny » 16-01-2012 17:30

hey D-tagz told ya. except houdt het forum 1.5 week vol
netzoals de rest..

Slim
Criminal
Berichten: 121
Lid geworden op: 05-09-2011 01:22

Bericht door Slim » 17-01-2012 17:52

SlimShadyNL schreef:eXcept
Accept.
ex zapt

Plaats reactie