Rap Windesheim

Hier dezelfde regels als de text battles, maar dan met je microfoon. Laat horen hoe dope je bent!
Plaats reactie
Parasja
Unsigned Hype
Berichten: 88
Lid geworden op: 10-11-2011 19:30

Rap Windesheim

Bericht door Parasja » 15-01-2012 20:37

Okee, ik zal het spits afbijten haha (:
Ik heb een rap gemaakt over mijn school die de laatste paar weken in 't nieuws is geweest in verband met mijn opleiding. Hieronder vind je de link, ik zou graag wat feedback van jullie willen. Het liefst zo normaal mogelijk. Van Patrick heb ik de volgende gekregen:
- Te veel korte en lange zinnen door elkaar heen. Dat ruïneert mijn flow.
- Te snel, te gehaast, daardoor is het niet goed verstaanbaar.

Zelf denk ik dat mijn ademhaling ook niet heel goed is, :P Maargoed, ik wacht jullie feedback wel af, xxxxxxxxxx!

http://www.youtube.com/watch?v=Usar-Syz ... tube_gdata
Soon as my flow starts, I compose art, like the ghost of Mozart; Stay away frome me cause I am dancing to quite a different drumbeat- Eminem, Relapse.

Burny
Warrior
Berichten: 376
Lid geworden op: 22-08-2011 13:32

Bericht door Burny » 15-01-2012 20:42

flow voelt soms aan als een sprint met daarachter adem en weer een sprint. verder val je niet altijd mooi op een beat. je hebt 4 beats per bar en soms flow je er niet op, maar je gebruikt het dan ook niet als rust.

je tekst is vooral gewoon bam alsof we erbij staan, terwijl het gebruik van metaforen en similies nodig is om wat talent te tonen. Rijm heb ik nog niet naar gekeken en je hebt geen punchlines oid. maar die heb je ook niet écht nodig in deze rap. (als je een zelfde beat gebruikt kant je of een andere flow en ritme maken óf je gebruikt hetzelfde en probeert overal evenveel lettergrepen te gebruiken zoals nu nicki minaj (dus de lettergrepen, en enventueel rijm, letterlijk overnemen.)

D-Tagz
Site Admin
Berichten: 1813
Lid geworden op: 08-06-2010 09:07

Bericht door D-Tagz » 15-01-2012 23:46

Burny zegt in wat meer taal wat ik zei: Je bent te gehaast. Het klinkt alsof je zoiets had van, ik rap maar, let's get it over with. Ik ken het origineel van Minaj niet, dus oordeel ik zoals ik het nu voor het eerst hoor. Nicki Minaj vind ik flowwise niet de sterkste. Beatwise ook niet. Maakt verkeerde keuzes. Neem Roman's Revenge bijvoorbeeld. Dat zijn maar random snares die een kind van 7 op een Casio keyboard kan maken. Dat Eminem zich ervoor leende vind ik een schande.

Ook jij flowt niet echt lekker, maar ik weet dat je Nicki Minaj probeerde te kopieren, en dat dit je eerste keer on the mic is. Dat in gedachte nemend, vind ik het begin hoopvol, en denk ik dat je met voldoende begeleiding best dope kan worden.

Ik vind je stem leuk, en je accent een "vanger", iets wat je uniek maakt. Als je nu ook nog een eigen stijl krijgt, en minder fucked up beats uitzoekt, kan het best wat worden :)
D-Tagz schreef:Want als een grap niet grappig is, hoe kan een grap dan een grap zijn?
Slim-Shady.nl's Johan Cruijff, maar da's logisch. *slurp*

BBPin: 26C94EBB

✯✯✯

Plaats reactie