[Discussie] Lovesongs in rap

Cover gemaakt? Beat nagemaakt in FL Studio? Iets anders wat niet van jezelf is maar toch wel? Let us know en post het hier!
D-Tagz
Site Admin
Berichten: 1813
Lid geworden op: 08-06-2010 09:07

[Discussie] Lovesongs in rap

Bericht door D-Tagz » 15-11-2011 12:37

Vond het niet het juiste topic om het erover te hebben, maar in de topic waar ik om een onderwerp vraag voor mn nieuwe rhyme, zei Burny dit:

[quote="Burny]onderwerp pff, alles behalve een corny liefdes liedje ;p die zijn bijna altijd te cliche voor woorden[/quote]

Nu vraag ik me af of er een general hate is tegenover lovesongs in rap.

Ik heb zoiets van, er zijn er idd heel veel van. Maar als dat is hoe je je voelt... Ik schrijf eigenlijk altijd vanuit mn gevoel, en als dat een corny liefdesliedje is, dan zij het zo. Cliché of niet :P Ik probeer niet rijk te worden ofzo ermee, maar ik probeer mijn hart te luchten haha :P
D-Tagz schreef:Want als een grap niet grappig is, hoe kan een grap dan een grap zijn?
Slim-Shady.nl's Johan Cruijff, maar da's logisch. *slurp*

BBPin: 26C94EBB

✯✯✯

SlimShadyNL
Site Admin
Berichten: 1546
Lid geworden op: 13-05-2010 12:39

Bericht door SlimShadyNL » 15-11-2011 12:56

Noem eens wat voorbeelden van rap-liefdesliedjes? Ik luister heel weinig naar mainstream muziek om daar echt een beeld bij te krijgen.

Alles wat je schrijft zou uit je hart moeten komen en op een bepaalde manier een weg naar buiten moeten vinden. Ik denk ook dat je het echt op je eigen gevoelens moet richten en de situatie waarin jij zit.

En is het een liedesliedje voor (je probeert haar hart te veroveren), tijdens (je laat zien hoeveel je haar waardeert) of na (je hebt er spijt van haar gekwest te hebben) de relatie? Zijn maar voorbeelden.

Ik heb liever dat je over de liefde/vriendschap rapt dan over het corny "I fuck chicks in the pussy, while I'm drinkin' Jack D and smoking weed". Zoals de meeste rappers tegenwoordig.

D-Tagz
Site Admin
Berichten: 1813
Lid geworden op: 08-06-2010 09:07

Bericht door D-Tagz » 15-11-2011 13:26

SlimShadyNL schreef:Noem eens wat voorbeelden van rap-liefdesliedjes? Ik luister heel weinig naar mainstream muziek om daar echt een beeld bij te krijgen.

Alles wat je schrijft zou uit je hart moeten komen en op een bepaalde manier een weg naar buiten moeten vinden. Ik denk ook dat je het echt op je eigen gevoelens moet richten en de situatie waarin jij zit.

En is het een liedesliedje voor (je probeert haar hart te veroveren), tijdens (je laat zien hoeveel je haar waardeert) of na (je hebt er spijt van haar gekwest te hebben) de relatie? Zijn maar voorbeelden.

Ik heb liever dat je over de liefde/vriendschap rapt dan over het corny "I fuck chicks in the pussy, while I'm drinkin' Jack D and smoking weed". Zoals de meeste rappers tegenwoordig.
Miss niet het beste voorbeeld, maar Eminem maakt zich er ook schuldig aan. Space Bound bijvoorbeeld, de eerste 2 verses. (Hoewel hij het origineel maakt)

2Pac - I'd rather be ya nigga
Jay Z & Beyoncé - '03 Bonnie & Clyde
Usher ft. Lil Jon & Ludacris - Lovers & Friends

Bijvoorbeeld
D-Tagz schreef:Want als een grap niet grappig is, hoe kan een grap dan een grap zijn?
Slim-Shady.nl's Johan Cruijff, maar da's logisch. *slurp*

BBPin: 26C94EBB

✯✯✯

SlimShadyNL
Site Admin
Berichten: 1546
Lid geworden op: 13-05-2010 12:39

Bericht door SlimShadyNL » 15-11-2011 14:09

Eerste twee goede tracks, tweede track ken ik niet.

Maar zoals bij Rather Be Ya van 2Pac maakt hij er echt een goed verhaal van en niet het standaard "I love you gehalte". Hij plaatst zichzelf erg goed in de rhymes en zijn thema (every thug needs a lady).

tommmy-c
Superman
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04-01-2011 17:19

Bericht door tommmy-c » 15-11-2011 15:43

ik ben er niet tegen, sterker nog ik hou wle van emotionele rap, maar ik vind liefdesverdriet beter en het moet niet in regel 2 al over sex gaan xD

Rob P
Site Admin
Berichten: 1377
Lid geworden op: 17-10-2010 13:04

Bericht door Rob P » 15-11-2011 15:48

Wat vinden jullie hier dan van?
Joe Budden, Ordinary Love Shit 1,2 &3:
http://www.youtube.com/watch?v=_8uuovH7 ... re=related
Man, how could you touch so many lives and just leave us...

tommmy-c
Superman
Berichten: 1245
Lid geworden op: 04-01-2011 17:19

Bericht door tommmy-c » 15-11-2011 15:50

Rob P schreef:Wat vinden jullie hier dan van?
Joe Budden, Ordinary Love Shit 1,2 &3:
http://www.youtube.com/watch?v=_8uuovH7 ... re=related
nice,

ik vind dit een mooi nummer: http://www.youtube.com/watch?v=gJzZ0q-P-TM

Burny
Warrior
Berichten: 376
Lid geworden op: 22-08-2011 13:32

Bericht door Burny » 15-11-2011 22:40

zoek op: I love you more- eminem

Love tracks kunnen wel maar bewandel een andere weg met op z'n minst nieuwe metaforen. maar goed als je chick het hoort maakt d'r hart een sprongetje en daar doen we het voor (:

D-Tagz
Site Admin
Berichten: 1813
Lid geworden op: 08-06-2010 09:07

Bericht door D-Tagz » 16-11-2011 09:51

Burny schreef:zoek op: I love you more- eminem

Love tracks kunnen wel maar bewandel een andere weg met op z'n minst nieuwe metaforen. maar goed als je chick het hoort maakt d'r hart een sprongetje en daar doen we het voor (:
Uiteraard haha. Music is a great way to win a girl's heart.
D-Tagz schreef:Want als een grap niet grappig is, hoe kan een grap dan een grap zijn?
Slim-Shady.nl's Johan Cruijff, maar da's logisch. *slurp*

BBPin: 26C94EBB

✯✯✯

Burny
Warrior
Berichten: 376
Lid geworden op: 22-08-2011 13:32

Bericht door Burny » 16-11-2011 17:27

D-Tagz schreef:
Burny schreef:zoek op: I love you more- eminem

Love tracks kunnen wel maar bewandel een andere weg met op z'n minst nieuwe metaforen. maar goed als je chick het hoort maakt d'r hart een sprongetje en daar doen we het voor (:
Uiteraard haha. Music is a great way to win a girl's heart.
daar draait het allemaal om, het kan ook averechts werken
als je klinkt als een kat die gecastreerd wordt zonder verdoving.
òf als ze zingt over de heerlijk liggende bosjes tegenover haar huis, of als je zegt dat haar voordeur soms nog wel eens open gaat, soms na stevig duwen..

Plaats reactie